Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 13829
تاریخ انتشار : 4 مهر 1391 13:44
تعداد بازدید : 2015

منشور اخلاقی مدیریت رسانه

چکیده پایان نامه آقای محمد تقی رحمتی دانش آموخته دوره دوازده تهیه کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم با عنوان" منشور اخلاقی مدیریت رسانه" به راهنمایی استاد برهان آزاد تاریخ دفاع 90/8/17

چکیده پایان نامه آقای محمد تقی رحمتی دانش آموخته دوره دوازده تهیه کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم با عنوان" منشور اخلاقی مدیریت رسانه" به راهنمایی استاد برهان آزاد تاریخ دفاع  90/8/17

چکیده فارسی:

امروزه با شکسته شدن مرزهای جغرافیایی و تبدیل شدن جهان به یک دهکده کوچک، تعاملات در تمام زمینه ها و در سطح جهانی فراگیر شده و تمام فعالان جهانی به این نتیجه رسیده اند که برای بقا و ادامه حیات خود در چرخه رقابت، باید برای مخاطبان خود قابل پیش بینی باشند و در این صورت است که مخاطبان اعتماد کرده وبه سمت شما گرایش پیدا می کنند.

 اصل اساسی پیش بینی پذیری چیزی نیست جز رعایت حقوق تمام کسانی که با شما ارتباط دارند یا همان رعایت اخلاق در سطح حرفه ای.  یعنی همان گونه که افراد و شخصیت های حقیقی در قبال دیگران, مسئولیت اخلاقی دارند, یک شخصیت حقوقی هم در روابط جاری خود با دیگر اشخاص حقیقی یا حقوقی و جامعه, وظایف و تکالیفی اخلاقی بر دوش دارد و این یعنی اگر شما حقوق طرف های ارتباطی داخل و خارج مجموعه خود را رعایت کردید، باقی والا محکوم به زوال و در نهایت نابودی هستید.

 از جمله سازمان هایی که برای بقای خود در عرصه رقابت منطقه ای و جهانی باید، اخلاق را بصورت حرفه ای اجرا نماید، سازمان صدا و سیما می باشد. بخصوص در عصرکنونی که رقابت تنگاتنگی بین رسانه ها وجود دارد.

 لذا سوال اصلی این تحقیق بیان مصادیق اخلاقی ایست که یک سازمان رسانه تلويزيون باید آنرا در قبال طرفهای ارتباطی خود در درون و برون سازمان ،بصورت حرفه ای رعایت کند؟

 در پاسخ، برای رعایت اخلاق حرفه ای در رسانه نیاز به اگاهی از چیستی اخلاق و تفاوت ان با اخلاق حرفه ای داریم . بعد از ان هم باید ببینیم که سازمان رسانه تلويزيون چه تعریفی دارند.

 پس از مشخص شدن منظور ما از اخلاق و سازمان رسانه تلويزيون ،به گرداوری تمام کسانی که یک  رسانه در برابر انها مسئولیت و وظایفی اخلاقی دارد، پرداخته و آنها را به چهارشاخه خدا، خود، ديگران و محيط دسته بندي كرده ايم. سپس با استفاده از منابع اسلامي و تخصصي، سعي كرده ايم هر گروه را بصورت جداگانه بررسی و تحلیل کرده و وظایف اخلاقی رسانه تلويزيون در برابر هر گروه را به قلم بياوریم.

 کلید واژه‌‌‌ ها: اخلاق حرفه اي، سازمان رسانه(مديريت رسانه)، طرف ارتباطی ، وظايف اخلاقي.

کاربر گرامی جهت دریافت اصل پایان نامه به دانشکده صدا و سیما قم مراجعه فرمایید

 آرشیو پایان نامه های دفاع شده

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.